Положення
про Красноармійський міський центр зайнятості
1. Красноармійський міський центр зайнятості (далі — центр) є органом державної
служби зайнятості, на який покладаються функції робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у місті Красноармійськ та Красноармійському районі. Центр зайнятості підпорядковується та підзвітний Донецькому обласному центру зайнятості.
Центр зайнятості забезпечує реалізацію завдань, пов’язаних із соціальним захистом населення від безробіття, сприянням громадянам у підборі підходящої роботи, наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг, професійної орієнтації, наданням послуг роботодавцям щодо підбору працівників та інформаційно-консультаційних послуг, а також реалізацією інших завдань, визначених законодавством у сфері зайнятості населення та загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, на території міста Красноармійська та Красноармійського району.
2. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України та Законами України,
постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, декретами, постановами, розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами та інструкціями Міністерства соціальної політики, Статутом Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, рішеннями наглядової ради та правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, іншими нормативно-правовими актами, наказами, розпорядженнями та інструкціями Державного центру зайнятості — виконавчої дирекції Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, наказами Донецького обласного центру зайнятості, розпорядженнями голови місцевої державної адміністрації та органів місцевого самоврядування та цим Положенням.
Положення про центр затверджується директором Донецького обласного центру
зайнятості.
3. Основними завданнями центру є:
1) реєстрація, перереєстрація та ведення обліку громадян, які шукають роботу, та
безробітних;
2) надання особам, які звертаються до центрів зайнятості, у тому числі, тим, що
потребують соціального захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, соціальних послуг, передбачених статтею 7 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»;
3) здійснення виплати матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про
загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»;
4) надання роботодавцям послуг щодо добору працівників, інформаційно-
консультаційних послуг;
5) організація професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації у
професійно-технічних та вищих навчальних закладах, у тому числі в навчальних закладах державної служби зайнятості, на підприємствах, в установах, організаціях;
6) здійснення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання настанню страхових
випадків;
7) контроль за додержанням законодавства про зайнятість та загальнообов’язкове
державне соціальне страхування на випадок безробіття всіма підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, а також фізичними особами, які використовують найману працю, на території міста Красноармійська та Красноармійського району;
8) забезпечення цільового використання коштів Фонду загальнообов’язкового
державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі — Фонд) відповідно до затвердженого кошторису видатків;
9) контроль за правильністю витрат за страхуванням на випадок безробіття;
10) збір страхових внесків, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011
року, в тому числі тих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав та контроль за їх сплатою;
11) підготовка пропозицій до проекту бюджетної програми Донецького обласного центру
зайнятості, зокрема щодо визначення обсягів надання соціальних послуг незайнятому населенню та безробітним;
12) виконання рішень наглядової ради та правління Фонду, що стосуються діяльності
центру.
4. Центр зайнятості відповідно до покладених на нього завдань виконує наступні функції:
1) здійснює облік осіб, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, наданих їм
послуг, реєстрацію громадян у встановленому порядку як таких, що шукають роботу, та
безробітних;
2) виплачує матеріальне забезпечення на випадок безробіття та надає соціальні
послуги в установленому законодавством порядку;
3) формує банк даних про вільні робочі місця (вакансії) на підставі інформації
роботодавців, забезпечує вільний доступ до цієї інформації особам, які звертаються до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні, та сприяє роботодавцям у підборі працівників;
4) консультує громадян, власників підприємств, установ і організацій або
уповноважені ними органи, а також фізичних осіб, які використовують найману працю, які звертаються до служби зайнятості, про можливість одержання роботи і забезпечення робочою силою, вимоги, що ставляться до професії, та з інших питань, що є корисними для сприяння зайнятості населення;
5) вивчає потребу підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які
використовують найману працю, у працівниках за їх професійним складом та визначає на цій основі обсяги і напрями профорієнтаційної роботи, професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації незайнятого населення;
6) здійснює заходи щодо організації професійної підготовки, перепідготовки або
підвищення кваліфікації безробітних громадян у системі служби зайнятості на базі професійно-технічних, вищих навчальних закладах, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та підпорядкування;
7) здійснює заходи з професійної орієнтації населення;
8) здійснює надання дотації роботодавцям для працевлаштування безробітних, у тому
числі молоді на перше робоче місце, відповідно до чинного законодавства;
9) бере участь у організації оплачуваних громадських робіт для населення, укладає
договори з роботодавцями про їх організацію і проведення, здійснює направлення громадян на такі роботи, а також проводить фінансування оплачуваних громадських робіт для безробітних;
10) вносить до місцевої державної адміністрації, виконавчого комітету відповідної ради
подання про встановлення квоти робочих місць для підприємств (об’єднань), установ і організацій незалежно від форм власності та організаційних форм з чисельністю працюючих понад 20 осіб для бронювання ними до 5 відсотків загальної кількості робочих місць, у тому числі з гнучкими формами зайнятості;
11) здійснює профілактичні заходи, спрямовані на запобігання настанню страхових
випадків;
12) контролює правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття та проводить
розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення;
13) стягує в установленому порядку штрафні санкції з роботодавців та застрахованих
осіб за порушення вимог законодавства у сфері зайнятості та загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття;
14) проводить збір страхових внесків, нарахованих та/або не сплачених у період до 1
січня 2011 року, в тому числі тих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав;
15) контролює правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків на
період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі тих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав;
16) здійснює реєстрацію трудових договорів між працівниками і фізичними особами;
17) здійснює у порядку, встановленому законодавством, збір та опрацювання
адміністративних даних щодо діяльності центру зайнятості;
18) проводить роз’яснювальну роботу серед населення з питань зайнятості населення і
загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, використовуючи для цього засоби масової інформації;
19) бере участь у розробці та виконанні заходів територіальних програм зайнятості
населення;
20) представляє інтереси Фонду в судових та інших органах;
21) представляє Фонд у взаємовідносинах з органами державної влади та органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян з питань соціального захисту, а також органами соціального страхування на випадок безробіття зарубіжних країн, міжнародними організаціями, діяльність яких пов’язана із захистом соціальних прав людини;
22) вживає заходів для створення та утримання в належному стані власної матеріальної
бази;
23) виконує доручення Донецького обласного центру зайнятості, надані в межах його
повноважень;
24) виконує інші функції відповідно до чинного законодавства.
5. Центр зайнятості має право:
1) у межах компетенції діяти від імені Фонду;
2) одержувати від підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності,
виду діяльності та господарювання, а також фізичних осіб, які використовують найману працю, адміністративні дані про наявність вільних робочих місць (вакансій), характер і умови праці на них; заробітну плату працівників, використання робочого часу; відомості про прийняття на роботу працівників; про заплановане та фактичне вивільнення працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією, банкрутством або перепрофілюванням підприємства, установи, організації, скороченням чисельності або штату працівників тощо;
3) розробляти і вносити на розгляд місцевої державної адміністрації, виконавчого
комітету відповідної ради пропозиції про встановлення для підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, квоти прийняття на роботу осіб, які потребують соціального захисту і нездатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, та направляти таких громадян для їх працевлаштування;
4) направляти для працевлаштування на підприємства, в установи і організації всіх
форм власності за наявності там вільних робочих місць (вакантних посад) громадян, які звертаються до центру зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки, а інвалідів, крім того, з урахуванням рекомендацій МСЕК;
5) направляти громадян, у встановленому законодавством порядку, на оплачувані
громадські роботи;
6) здійснювати оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах
затвердженого кошторису видатків;
7) здійснювати заходи щодо організації професійної підготовки, перепідготовки або
підвищення кваліфікації безробітних громадян у системі служби зайнятості на базі професійно-технічних, вищих навчальних закладах, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та підпорядкування, у разі необхідності направляти таких безробітних до закладів охорони здоров’я для проходження попереднього медичного та наркологічного огляду, здійснювати забезпечення місцем проживання на період проходження навчання та компенсувати витрати на проїзд до місця проходження навчання та у зворотному напрямку відповідно до законодавства;
8) в установленому законодавством порядку призначити безробітним допомогу по
безробіттю та матеріальну допомогу у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації, припиняти, відкладати і скорочувати виплати;
9) використовувати інформаційно-аналітичну систему даних про попит і пропозицію
робочої сили та послуг, що надаються населенню та роботодавцям державною службою зайнятості;
10) одержувати в установленому порядку від підрозділів місцевих органів державної
виконавчої влади інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
11) користуватися в установленому порядку відомостями Державного реєстру
загальнообов’язкового державного соціального страхування, необхідними для забезпечення виконання покладених на нього функцій;
12) перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів
Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду відповідно до чинного законодавства;
13) отримувати необхідні пояснення (у тому числі в письмовій формі) з питань, що
виникають під час перевірки;
14) стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені за порушення
законодавства у сфері зайнятості населення та загальнообов’язкового державного соціального страхування;
15) стягувати відповідно до законодавства кошти Фонду, виплачені особам,
зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою;
16) стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг,
наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу;
17) вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій,
а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про зайнятість населення та страхування на випадок безробіття;
18) вносити в установленому порядку пропозиції про притягнення до відповідальності
посадових осіб, винних у порушенні законодавства про зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
19) використовувати на своїх офіційних бланках вислів «Фонд загальнообов’язкового
державного соціального страхування України на випадок безробіття. Робочий орган виконавчої дирекції Фонду».
6. Центр у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з відповідними
підрозділами місцевих органів державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, місцевими об’єднаннями організацій роботодавців, організаціями профспілок та їх об’єднаннями на місцевому рівні, громадськими організаціями, підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, та окремими громадянами.
7. Центр очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади
директором Донецького обласного центру зайнятості за погодженням з Державним центром зайнятості. За відсутності директора (хвороба, відпустка, відрядження, тощо) його обов’язки виконує заступник або інший працівник центру, призначений виконуючим обов’язки (за відсутності з поважних причин заступника директора), з правом підпису на всіх документах центру.
8. Директор центру здійснює керівництво діяльністю центру та несе персональну
відповідальність за виконання покладених на центр завдань та функцій, ефективну роботу центру, цільове використання коштів Фонду в межах затвердженого кошторису видатків, належне використання виділеного у розпорядження центру майна і матеріальних цінностей тощо, забезпечує додержання чинного законодавства України в діяльності центру, виступає розпорядником коштів центру, згідно кошторису, затвердженого Донецьким обласним центром зайнятості.
Директор в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства
видає накази, організовує і контролює їх виконання, затверджує положення про відділи та посадові інструкції працівників центру зайнятості з попереднім візуванням відповідними відділами обласного центру зайнятості, має право підпису на всіх документах центру зайнятості.
Відповідно до законодавства про працю та Закону України «Про державну службу» вносить на розгляд Донецького обласного центру зайнятості пропозиції щодо прийому і звільнення працівників центру, заохочення і накладення на них стягнень.
Директор без доручення діє від імені центру, представляє його інтереси у взаємовідносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян тощо, укладає договори, видає доручення, відкриває рахунки в установах банків, а також використовує інші повноваження відповідно до покладених на центр зайнятості завдань.
Директор центру зайнятості виконує доручення директора Донецького обласного центру зайнятості.
Директор центру зайнятості має право наказом покласти виконання певного обсягу своїх обов’язків на заступника (окрім розгляду та підписання фінансових документів — документів, що передбачають передачу матеріальних цінностей та грошових коштів, та функцій, що відповідно до нормативних актів мають бути вчинені директором особисто). Обмеження, передбачені цим абзацом не розповсюджується на випадки довготривалої відсутності директора (відпустка, хвороба, відрядження тощо).
Директор центру зайнятості, керуючись статтею 244-9 Кодексу України про адміністративні правопорушення розглядає справи про адміністративні правопорушення та накладає адміністративні стягнення за їх скоєння відповідно до вимог статті 165-3 та 188-23 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
9. Регулювання правового становища державних службовців, які працюють у центрі,
здійснюються відповідно до Закону України «Про державну службу».
10. Структура, штатний розпис, кошторис видатків Красноармійського міського центру
зайнятості затверджуються Донецьким обласним центром зайнятості.
11. Діяльність центру фінансуються за рахунок коштів Фонду.
12. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах
Державного казначейства, штамп і печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Повна назва: Красноармійський міський центр зайнятості
Юридична адреса: 85300, Донецька обл., м. Красноармійськ, вул. Соціалістична, 3
Форма власності. Державна.
Директор Красноармійського
міського центру зайнятості М.І. Толмачов